Events
Finantare nerambursabila prin intermediul ajutoarelor de stat 2021
March 18, 2021, E-CONFERINTA PLATFORMA ZOOM,

Intalnire - GovNET Live 21 mai 2021 

Finanțare Nerambursabilă prin intermediul Ajutoarelor de Stat 

 

Invitație de participare la intalnirea de informare și noutăți Scheme de Ajutor deStat pentru Finanțări Nerabursabile

Update si aspecte practice de implementare schema  de ajutor de stat 2021-2027 

 

NOTA: Participarea in audienta este dedicata in exclusivitate companiilor potential eligibile pentru accesarea de finantari prin schema de ajutor de stat. 

 

Cele 2 scheme de ajutor de stat, 807/2014 si 332/2014 devin din ce in ce mai populare, numarul companiilor care beneficiaza de ajutor de stat sub forma de finantare nerambursabila crescand de la an la an.

Pe de o parte, prin schema de ajutor de stat 807/2014, se pot finanta investiţii de mare anvergură cu o valoare de minim 1 milion de Euro. Schema a beneficiat in vara anului trecut de o serie de modificari care o fac mult mai flexibila, printre care eliminarea standardului de cost de 1650 lei/mp in cazul constructiilor, posibilitatea aplicarii pentru ajutor de stat fara prezentarea anterioara a cofinantarii si a locatiei etc.

Pe de alta parte, schema 332/2014 a fost regandita tot in vara anului trecut si beneficiaza de o forma foarte atractiva. Practic companiile care creaza minim 100 noi locuri de munca pot primi 50% din valoarea costurilor salariale aferente locurilor de munca create pe o perioada de 2 ani. Limitarea anterioara la salariul mediu brut pe economie a fost eliminata si acum se pot finanta costurile salariale, indiferent de valoarea acestora. 

Guvernul actual si-a exprimat public dorinta de a atrage investitii si in acest sens pune la dispozitie bugete generoase pentru ajutoarele de stat, facand contextul actual foarte prielnic pentru aplicarea la aceste facilitati.

Asadar acest context favorabil ar trebui fructificat cat mai repede!

Vă rugăm să ne confirmaţi disponibilitatea dumneavoastră de participare până pe data de 15 martie 2021.

Invitația este valabilă cu confirmarea prealabilă a participării si primirea codului de acces.


INFORMATII GENERALE

Limba de desfasurare si prezentare: română 

Condiții de înregistrare: Programul și temele sesiunilor de discutii pot fi modificate. În cazul în care webinarul va fi anulat din motive de forță majoră sau pentru alte motive obiective, toți participanții vor fi informați cu promptitudine.

Protecția datelor și partajarea detaliilor de contact

Organizatorul conferinței va colecta și păstra datele dumneavoastră personale pentru pregătirea și desfășurarea conferinței, precum și pentru a vă informa cu privire la viitoarele proiecte legate de sectorul dumneavoastră și de domeniul de activitate. Datele dvs. de contact vor fi transmise numai partenerilor implicați direct în procesul de organizare a conferinței . Dacă aveți întrebări cu privire la politica noastră de confidențialitate și la procesarea mesajelor dvs. de poștă electronică și a datelor personale aferente, nu ezitați să ne scrieți la sales@govnet.ro 

 

 

Program
10:00 - 10:05
Cuvant de bun venit

Adrian Ion, Publisher GovNet Conferences

 

10:05 - 10:30
Prezentarea Schemelor de Ajutor de Stat
  • Irina Avram, Director General al Directiei Generale Ajutor de Stat, Ministerul Finantelor Publice

Topic Prezentare:

  • Flexibilizarea schemei de ajutor de stat in active 807/2014 precum si relansarea schemei de finantare a costurilor salariale 332/2014 
  • Aspecte de noutate si statistici financiare ale schemelor de ajutor de stat

 

10:30 - 11:00
Prezentare

Iulian Sorescu, Partener, Expert Ajutor de Stat , NOERR

Topic Prezentare: 

  • Lectii invatate in ultimii 13 ani de Ajutor de Stat
11:00 - 11:30
Sesiune Q&A
  • Sesiune de intrebari si raspunsuri 

 

11:30 - 12:30
Aspecte practice in implementarea Schemelor de Ajutor de Stat
  • Nicoleta Georgescu, Director General Adjunct al Directiei Generale Ajutor de Stat, Ministerul Finantelor Publice
  • Ionel Ciucioi, Preşedintele Consiliului de Administraţie şi Director General Vrancart Adjud
  • Rusandra Sandu, Avocat Partener, NOERR
  • Alina Donici, Managing Partner, Artesana International

Topicuri Prezentare:

  • Aspecte tehnice si provocari privind schemele de ajutor de stat: pre-calificare, angajamente, conditiile de eligibilitate ale investitiei, cheltuieli eligibile, intensitatea si cumulul ajutorului de stat, efectul stimulativ, etc
  • Ajutorul de stat in context COVID- 19
  • Ajutorul de stat in noul exercitiu financiar 2021-2027
  • Aspecte practice intalnite la beneficiarii schemelor de ajutoare de stat 

 

12:30 - 13:00
Sesiune Q&A
  • Sesiune finala de intrebari si raspunsuri 
Speakers
Irina Avram
Director General al Directiei Generale Ajutor de Stat, Ministerul Finantelor Publice

Irina Avram este director general în Ministerul Finanțelor Publice. În funcția sa, coordonează Direcția generală de ajutor de stat din Ministerul Finanțelor Publice cu privire la: administrarea schemelor de ajutor de stat al căror furnizor este Ministerul Finanțelor Publice care implementează Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înșelătoare și comparativă, aprobarea prețurilor reglementate de către Ministerul Finanțelor Publice conform OUG nr. 36/2001 privind regimul prețurilor și tarifelor reglementate.

Iulian Sorescu
Partener, Consultant Financiar, NOERR

Iulian Sorescu este membru ACCA UK, CECCAR, CAFR și AMCOR și conduce departamentul de consultanță financiară, ajutor de stat și management din cadrul NOERR. El coordonează consultanța strategică oferită clienților în toate problemele de afaceri și financiare, precum consultanță financiară, diligență financiară, audit financiar conform IFRS, GAAP-ul SUA / German și standardele românești, raportare financiară și control, contabilitate, salarizare și consultanță în management.  În 2008, domnul Sorescu a dezvoltat Departamentul de ajutor de stat. De atunci a asistat cu succes multe companii internaționale în vederea obținerii aprobării de finanțare pentru ajutorul de stat, prin pregătirea planului de afaceri, a modelului de afaceri, precum și prin acordarea de asistență în raport cu Ministerul Finanțelor Publice. Proiectele au reprezentat fie extinderea producției / afacerilor companiilor internaționale, fie investiții Greenfield.

Rusandra Sandu
Avocat Partener, NOERR

Rusandra Sandu are o experiență vastă în structurarea investițiilor străine majore în România, variind de la tranzacții de M&A,proceduri de reglementare complexe, restructurări până la structurarea investițiilor Greenfield. Rusandra Sandu este, de asemenea, expertă în dreptul concurenței, incluzând controlul fuziunilor, procedurile de înțelegere și încălcări și conformitatea concurenței. Experiența largă a acesteia în domeniul afacerilor de reglementare și guvernare, în special auto, retail, farmaceutică și asistență medicală a fost bine dovedită în multe proiecte consultative și își completează profilul consultativ complet.

Sponsors
Media partners
Venue
E-Conferinta platforma ZOOM
Phone:
web:

Procedura de accesare a videoconferinței pe platforma de webinar ZOOM

Accesare ZoomMeeting în browserul de internet

Se accesează link-ul oferit de către GovNET pe e-mail,  apoi click launch video

Se introduc Meeting ID și parola (din mailul primit)

Se deschide aplicația ZOOM, unde ne putem conecta CU CONT existent, CONT NOU sau FĂRĂ CONT

Pentru confirmarea participării vă rugăm să ne contactați la adresa: 

mihaela.dumbrava@govnet.ro sau telefonic la numărul 0722 829 497

 

NOTA: Participarea in audienta este dedicata in exclusivitate companiilor potential eligibile pentru accesarea de finantari prin schema de ajutor de stat. 

 

Protecția datelor și partajarea detaliilor de contact 

Organizatorul conferinței va colecta și păstra datele dumneavoastră personale pentru pregătirea și desfășurarea conferinței, precum și pentru a vă informa cu privire la viitoarele proiecte legate de sectorul dumneavoastră și de domeniul de activitate. Datele dvs. de contact nu vor fi transmise catre terti si nu vor fi folosite în scopuri comerciale.

Prin inregistrarea la eveniment va dati consimțământul pentru prelucrarea datelor personale obligatorii pentru transmiterea codului de acces pe platforma evenimentului. 

În cazul în care doriți ca datele dvs. să fie eliminate trebuie să trimiteti o solicitare in scris catre Govnet, pe adresa sales@govnet.ro.

Dacă aveți întrebări cu privire la politica noastră de confidențialitate și la procesarea mesajelor dvs. de poștă electronică și a datelor personale aferente, nu ezitați să ne scrieți la sales@govnet.ro 

 

 

Govnet Next Events