Events
Finantare nerambursabila prin intermediul ajutoarelor de stat 2022
May 18, 2022, ONLINE PLATFORMA ZOOM, BUCURESTI
Tocmai a fost anuntata deschiderea sesiunii de ajutor de stat pentru anul 2022. 

Vă inviăm asadar la conferința cu tematica  Finanțare nerambursabilă prin intermediul ajutoarelor de stat, care va avea loc  ONLINE miercuri, 18 Mai, 2022 cu incepere de la ora 10.00.


Ajutorul de stat a fost întotdeauna o poveste de succes în Romania, cu foarte multe companii implementând proiecte de investiții cu suportul oferit de autorități. Mai mult decât oricând, vedem în contextul actual un interes semnificativ  din partea investitorilor pentru a folosi aceste fonduri în planurile lor de expansiune, fie pentru finanțarea cheltuielilor de capital (schema de ajutor de stat reglementată prin 807/2014) sau finanțarea costurilor salariale (schema de ajutor de stat reglementată prin 332/2014). 
 
În aceeași măsură, angajamentul autorităților merge în aceeași direcție, de susținere a acestor proiecte de investiții, prin alocarea de bugete generoase, dar și prin intensități mărite, de până la 60%. Ministerul Finanțelor a anunțat recent, deschiderea unui apel de depunere a cererilor în cadrul schemei pentru finanțarea activelor cu intervalul de depunere în perioada 15.06.2022-26.07.2022 și un buget maxim de 700 Mil. RON. Pentru schema care finanțează costurile salariale depunerea este continuă.
 
Așadar, acest context extrem de favorabil, ar trebui fructificat  cât mai repede!


 NOTA: Participarea in audienta este gratuita si dedicata in exclusivitate companiilor potential eligibile pentru accesarea de finantari prin schema de ajutor de stat.
Program
10:00 - 10:05
Cuvant de bun venit

 

  • Adrian Ion, General Manager, GovNet Romania

 

 

10:05 - 10:30
Prezentare Directia Generală Ajutor de Stat, Ministerul Finantelor Publice
  • Irina Avram, Director General al Directiei Generale Ajutor de Stat, Ministerul Finantelor Publice

Topic Prezentare:

  • Aspecte de noutate si statistici financiare ale schemelor de ajutor de stat

 

10:30 - 10:45
Lectii invatate in practica implementarii proiectelor de Ajutor de Stat 
  •  Iulian Sorescu, Partener & State Aid Expert, NOERR

 

10:45 - 11:00
Sesiune Q&A
  • Sesiune de intrebari si raspunsuri pe temele dezbatute in cadrul intalnirii

 

11:00 - 11:30
Aspecte practice in implementarea Schemelor de Ajutor de Stat
  • Mihai Fugarevici, Director General, STADA
  • Cătălina Stănean - Project Manager, Soceram
  • Sebastian Popescu - Counsel & State Aid Expert, NOERR
Topicuri Prezentare:
  • Principalele modificari recente ale mecanismului de acordare a ajutoarelor de stat
  • Aspecte tehnice si provocari privind schemele de ajutor de stat: pre-calificare, angajamente, conditiile de eligibilitate ale investitiei, cheltuieli eligibile, intensitatea si cumulul ajutorului de stat, efectul stimulativ, etc
  • Ajutorul de stat in contextul actual economic
11:30 - 12:00
Sesiune Q&A
  • Sesiune de intrebari si raspunsuri pe temele dezbatute in cadrul intalnirii
Speakers
Irina Avram
Director General al Directiei Generale Ajutor de Stat, Ministerul Finantelor Publice

Irina Avram este director general în Ministerul Finanțelor Publice. În funcția sa, coordonează Direcția generală de ajutor de stat din Ministerul Finanțelor Publice cu privire la: administrarea schemelor de ajutor de stat al căror furnizor este Ministerul Finanțelor Publice care implementează Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înșelătoare și comparativă, aprobarea prețurilor reglementate de către Ministerul Finanțelor Publice conform OUG nr. 36/2001 privind regimul prețurilor și tarifelor reglementate.

Iulian Sorescu
Partner & State Aid Expert, Noerr

Iulian Sorescu este membru ACCA UK, CECCAR, CAFR și AMCOR și conduce departamentul de consultanță financiară, ajutor de stat și management din cadrul NOERR. El coordonează consultanța strategică oferită clienților în toate problemele de afaceri și financiare, precum consultanță financiară, diligență financiară, audit financiar conform IFRS, GAAP-ul SUA / German și standardele românești, raportare financiară și control, contabilitate, salarizare și consultanță în management.  În 2008, domnul Sorescu a dezvoltat Departamentul de ajutor de stat. De atunci a asistat cu succes multe companii internaționale în vederea obținerii aprobării de finanțare pentru ajutorul de stat, prin pregătirea planului de afaceri, a modelului de afaceri, precum și prin acordarea de asistență în raport cu Ministerul Finanțelor Publice. Proiectele au reprezentat fie extinderea producției / afacerilor companiilor internaționale, fie investiții Greenfield.

Mihai Fugarevici
General Manager, STADA

Mihai Fugarevici este director general al STADA România, subsidiara grupului german STADA Arzneimittel AG.

Compania va realiza o investiţie de tip greenfield în Parcul Industrial Arieș din Turda, județul Cluj, printr-un ajutor de stat din partea Guvernului României.

Investiţia în valoare de aproape 48,3 milioane de euro are ca obiectiv construcția unei noi fabrici de produse farmaceutice, cu o suprafață totală de aproximativ 30.000 mp, și va cuprinde inițial 9 linii tehnologice de ultimă generație pentru produse în doză solidă (capsule și tablete), cu o capacitate de 100 milioane pachete pe an, putând fi extinsă ulterior până la 12 linii de fabricație.

Sebastian Popescu
Counsel & State Aid Expert, Noerr

Sebastian Popescu este consilier financiar și auditor cu sediul în biroul Noerr din București, membru al Camerei Auditorilor Financiari din România și al Asociației Consultanților de Management din România. Sebastian are o experiență vastă în domenii de practică, cum ar fi evaluări de afaceri, due diligence financiară, audit financiar conform IFRS, US/German GAAP și standarde românești și raportare financiară. În colaborare cu echipa noastră specializată în ajutor de stat, el a consiliat cu succes clienții cu privire la diverse investiții și proiecte de extindere greenfield în România și Ungaria.

Cătălina Stănean
Project Manager, Soceram

Cătălina Stănean este Project Manager in cadrul Soceram. 

Soceram este o companie din România, cu peste 40 de ani de experiență în producerea și comercializarea materialelor de construcții. Produsele sunt certificate ISO iar prin intermediul partenerilor, ajung atât pe piața națională, cât și pe cea europeană.

Compania produce BCA, caramida si mortare de înaltă calitate, durabile cu caracteristici tehnice conforme standardelor europene.

Sponsors
Media partners
Venue
Online Platforma ZOOM
BUCURESTI
Phone:0722.829.497

Procedura de accesare a videoconferinței pe platforma de webinar ZOOM

Accesare ZoomMeeting în browserul de internet

Se accesează link-ul oferit de către GovNET pe e-mail,  apoi click launch video

Se introduc Meeting ID și parola (din mailul primit)

Se deschide aplicația ZOOM, unde ne putem conecta CU CONT existent, CONT NOU sau FĂRĂ CONT

Pentru confirmarea participării vă rugăm să ne contactați la adresa: 

adrian.ion@govnet.ro sau telefonic la numărul 0722 829 497

 

REGISTER

NOTA: Participarea in audienta este dedicata in exclusivitate companiilor potential eligibile pentru accesarea de finantari prin schema de ajutor de stat. 

 

Protecția datelor și partajarea detaliilor de contact 

Organizatorul conferinței va colecta și păstra datele dumneavoastră personale pentru pregătirea și desfășurarea conferinței, precum și pentru a vă informa cu privire la viitoarele proiecte legate de sectorul dumneavoastră și de domeniul de activitate. Datele dvs. de contact nu vor fi transmise catre terti si nu vor fi folosite în scopuri comerciale.

Prin inregistrarea la eveniment va dati consimțământul pentru prelucrarea datelor personale obligatorii pentru transmiterea codului de acces pe platforma evenimentului. 

În cazul în care doriți ca datele dvs. să fie eliminate trebuie să trimiteti o solicitare in scris catre Govnet, pe adresa sales@govnet.ro.

Dacă aveți întrebări cu privire la politica noastră de confidențialitate și la procesarea mesajelor dvs. de poștă electronică și a datelor personale aferente, nu ezitați să ne scrieți la sales@govnet.ro 

 

 

Govnet Next Events