Events
Relația dintre Platformele Digitale și Utilizatori
April 15, 2021, E-CONFERINTA PLATFORMA ZOOM,


RELAȚIA DINTRE PLATFORMELE DIGITALE ȘI UTILIZATORI

Concurenta • Reglementare • Mediere • Conformare • Riscuri 

15 aprilie 2021

În data de 12 iulie 2020 a intrat în vigoare Regulamentul (UE) 2019/1150 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 privind promovarea echității și a transparenței pentru întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online.
Acesta este o formă de reglementare ușoară (soft-law) prin care Uniunea Europeană urmărește să re-echilibreze relațiile dintre platformele online și furnizorii care comercializează produse și servicii prin intermediul acestora.

Regulamentul 2019/1150 este axat pe crearea unor modalități de rezolvare a amiabilă a disputelor dintre platformele online și utilizatorii acestora, cu accent pe sisteme de soluționare a reclamațiilor și mediere.

România pare însă că dorește să facă un pas important mai departe, prin atribuirea de competențe de a investiga disputele dintre furnizorii de servicii de intermediere online și întreprinderile utilizatoare ale acestor servicii unei autorități publice, inclusiv cu posibilitatea aplicării de amenzi constând în procente din cifra de afaceri furnizorilor de servicii de intermediere online.

În acest cadru este de interes organizarea unei dezbateri care să includă toate persoanele și instituțiile publice interesate, care să conducă la concluzii utile privind implementarea în România a prevederilor Regulamentului 2019/1150.”

Va asteptăm la conferința noastră!

Invitația este valabilă cu confirmarea prealabilă a participării si primirea codului de acces.

INFORMATII GENERALE

Limba de desfasurare si prezentare: română 

Condiții de înregistrare: Programul și temele sesiunilor de discutii pot fi modificate. În cazul în care webinarul va fi anulat din motive de forță majoră sau pentru alte motive obiective, toți participanții vor fi informați cu promptitudine.

Protecția datelor și partajarea detaliilor de contact

Organizatorul conferinței va colecta și păstra datele dumneavoastră personale pentru pregătirea și desfășurarea conferinței, precum și pentru a vă informa cu privire la viitoarele proiecte legate de sectorul dumneavoastră și de domeniul de activitate. Datele dvs. de contact vor fi transmise numai partenerilor implicați direct în procesul de organizare a conferinței . Dacă aveți întrebări cu privire la politica noastră de confidențialitate și la procesarea mesajelor dvs. de poștă electronică și a datelor personale aferente, nu ezitați să ne scrieți la sales@govnet.ro 



Program
10:00 - 10:05
Cuvant de bun venit
  • Adrian Ion, Publisher GovNet Conferences

 

10:05 - 12:00
PIEȚE ONLINE: PROMOVAREA COMERȚULUI ȘI PROTEJAREA CONSUMATORILOR
  • Reechilibrarea relațiilor dintre platformele online și furnizori
  • Regulamentul 1150/2019 - punctul de vedere al autoritaților de reglementare
  • Impactul pe care acest nou regim de răspundere îl va avea asupra intermediarilor, asupra activităților IMM-urilor și asupra experienței consumatorilor
  • Domeniul de aplicare și criteriile după care se califică entitatile vizate de regulament
  • Impactul pe care normele propuse îl vor avea asupra concurenței în Romania - riscul de suprareglementare
  • Proceduri și controale pentru respectarea legislației
  • Modalități de rezolvare a disputelor dintre platformele online și utilizatori
  • Competențe de investigare a disputelor dintre furnizorii de servicii de intermediere online și întreprinderile utilizatoare
  • Transparența și riscuri în jurul algoritmilor de recomandare, prețurile publicitare și accesul îmbunătățit la instrumentele și sistemele de măsurare a performanței

 

12:00 - 12:30
Sesiune Q&A
  • Sesiune finala de intrebari si raspunsuri 
Speakers
Valentin Mircea
Avocat expert in concurenta

Valentin Mircea a absolvit Facultatea de Drept a Universităţii Bucureştişi Universitatea Sorbona (Pantheon – Assas) în 1996. 

În perioada mai 2009-octombrie 2013 dl.Valentin MIRCEA a fost membru al Plenului şi Vice-Preşedinte al Consiliului Concurenţei. În aceastăcalitate, dl.Valentin MIRCEA s-a ocupat, în perioada 2009- 2011, de modificarea şi completarea legislaţiei în domeniul concurenţei – Legea concurenţei nr.21/1996, precum şi regulamentele şi instrucţiunile de aplicare a acesteia.  De asemenea dl.Mircea este unul dintre coordonatorii Centrului de Studii în Dreptul Concurenţei din cadrul Facultăţii de Drept a Universităţii Bucureştişi autorul mai multor cărţişi articole pe teme de concurenţă, energie şi telecomunicaţii apărute în publicaţii din România şi din străinătate.

Înainte de Consiliul Concurenţei, Dl.Mircea a activat în mediul privat, ca avocat specializat în dreptul afacerilor. Cariera sa profesionalăa început şi s-a desfăşurat în cadrul KPMG România iar ulterior în cadrul firmelor de avocaturăbritanice Sinclair Roche & Temperley şi Stephenson Harwood şi al propriei firme de avocatură– Mircea şi Asociaţii, înfiinţatăîn 2003. 

Angela Cristea
Counsel, Mic, Ilie & Asociații SPARL

Angela este una dintre avocații noii generații, concentrându-se asupra reglementării sau, după caz, asupra dereglementării mediului online. Ea a facut parte din echipa Mic, Ilie & Asociații de la începuturile sale și a crescut practic împreună cu departamentul pentru Noi Tehnologii. Datorită implicării semnificative a Angelei în acest domeniu, a devenit în scurt timp coordonatorul practicii firmei care se ocupă cu vânzarea cu amănuntul online, platformele de tranzacționare, piețele online și companiile bazate pe aplicații app. Ca parte a activitatii practicii sale, este implicată într-o mulțime de start-up-uri, oferind îndrumări cu privire la modul de aplicare și implementare a reglementărilor extrem de vibrante din industria online.
Înainte de a se concentra pe această industrie de nișă, focusul practicii Angelei a fost Corporate și M&A, fiind implicata într-o serie de fuziuni și achiziții de jucători importanți din industria producției de software și de pe piețele online, experiență care o ajută foarte mult în structurarea noilor idei de afaceri online, înainte de lansarea lor pe piață.

Adrian Ster
Partener, 360Competition
Adrian Șter este Partener fondator al 360Competition, firma de avocatura specializata pe dreptul concurenței, oferind servicii juridice exclusiv în domeniile dreptului concurenței și al ajutoarelor de stat. 
Adrian a absolvit Facultatea de Drept a Universității Babeș-Bolyai, Facultatea de Drept a Universității Nottingham, avand un LL.M. în Dreptul European la University College London, specializat în legislația europeană și națională în domeniul concurenței și legislația privind ajutoarele de stat.

Asistența oferită de Adrian include reprezentarea clienților în investigațiile inițiate de autoritățile naționale sau europene de concurență privind acordurile de cartel, acordurile verticale sau abuzurile de poziție dominantă, în notificările de fuziune, cu privire la negocierea angajamentelor sau recunoașterilor și depunerea cererilor de clemență. 
Adrian organizează, de asemenea, audituri și sesiuni de formare pentru clienți și personalul activ al acestora în zonele cu risc de încălcare a normelor de concurență și oferă asistență pentru a asigura respectarea normelor de concurență aplicabile.
Sponsors
Media partners
Venue
E-Conferinta platforma ZOOM
Phone:
web:

Procedura de accesare a videoconferinței pe platforma de webinar ZOOM

Accesare ZoomMeeting în browserul de internet

Se accesează link-ul oferit de către GovNET pe e-mail,  apoi click launch video

Se introduc Meeting ID și parola (din mailul primit)

Se deschide aplicația ZOOM, unde ne putem conecta CU CONT existent, CONT NOU sau FĂRĂ CONT

Pentru confirmarea participării vă rugăm să ne contactați la adresa: 

mihaela.dumbrava@govnet.ro sau telefonic la numărul 0722 829 497

REGISTER

NOTA: Participarea in audienta este gratuita.

Protecția datelor și partajarea detaliilor de contact 

Organizatorul conferinței va colecta și păstra datele dumneavoastră personale pentru pregătirea și desfășurarea conferinței, precum și pentru a vă informa cu privire la viitoarele proiecte legate de sectorul dumneavoastră și de domeniul de activitate. Datele dvs. de contact nu vor fi transmise catre terti si nu vor fi folosite în scopuri comerciale.

Prin inregistrarea la eveniment va dati consimțământul pentru prelucrarea datelor personale obligatorii pentru transmiterea codului de acces pe platforma evenimentului. 

În cazul în care doriți ca datele dvs. să fie eliminate trebuie să trimiteti o solicitare in scris catre Govnet, pe adresa sales@govnet.ro.

Dacă aveți întrebări cu privire la politica noastră de confidențialitate și la procesarea mesajelor dvs. de poștă electronică și a datelor personale aferente, nu ezitați să ne scrieți la sales@govnet.ro 

 

Govnet Next Events